50 urige Facebook Livestream van 48 hour Film Project

Livestreamen dé trend van 2019?

In Live Stream, Nieuws, Trends by Tom Cas

Het heeft zijn doorbraak gevonden in 2018 en bewezen een medium te zijn dat vanaf heden gewoon mee doet: Livestreamen.

Het begon met YouTube, Twitch, toen Facebook, Periscope, Instagram, etc. Nu lijkt ieder social media kanaal een mogelijkheid te hebben tot het streamen van live video. En met succes ook!

Waar Facebook de afgelopen jaren het aantal live-streams jaar op jaar zag verdubbelen, is zelfs die statistiek afgelopen jaar overtroffen. In 2018 zag het platform vier keer zoveel live streams als het jaar daarvoor. Daarnaast krijgen live video’s ook nog een zes keer zoveel interacties als normale posts.

Héél veel live streams, veel reacties, maar bereik je nou ook meer mensen met een livestream?

Als we de onderzoeken mogen geloven, zeker!
Het aantal kijkers van live video’s is afgelopen jaar met 81% gestegen en de totale kijktijd is verviervoudigd.
Daarnaast geeft 82% van de kijkers aan liever een live video te zien dan een ander soort social media post.

 

Dit betekent niet dat elke live stream gelijk een succes is!

Ruim 78% van het online publiek consumeert al online video – dus publiek voor je live video is er zeker.
Maar 90% geeft aan dat kwaliteit het belangrijkste aspect is van Facebook Live video’s.

Dus voordat je op die ‘Live’ knop drukt – bedenk goed wat je publiek verwacht en hoe je stream over komt.
Live is live, dus er zijn geen herkansingen!

Puik plan! Wat gaan we streamen dan?

Er zijn héél veel toepassingen voor Livestream – het is een goed middel om erg dichtbij je doelgroep te komen, interactie te creëren en fans voor je merk te creëren. 

Maar ook voor congressen of (interne) evenementen is er veel potentie. Mensen hoeven niet meer fysiek aanwezig te zijn – met de juiste aanpak kan een live-stream dynamisch en boeiend genoeg zijn om gewoon vanaf je telefoon, laptop of iPad te volgen, waarbij interactie & vragen stellen ook gewoon mogelijk is (en dat hoeft zeker niet altijd via Facebook!).

En bedenk maar eens wat voor een tijd en kosten aan catering, vliegtickets & hotel overnachtingen, etc. dat kan schelen!

Dus van nu af aan.. Alles live?

Nou, dat zeker niet.

Live-streamen is een snel groeiende vorm van online content, maar andere vormen van video worden ook steeds meer geconsumeerd.
Uiteindelijk begint elke campagne begint met de vraag “wat wil je bereiken?”.
Wanneer dat duidelijk is, helpen wij je de juiste vorm te vinden.

En of het nu live of niet live is, online of offline, wij helpen je om er iets vancastisch van te maken.

Voor het 48 Hour Film Project Rotterdam verzorgde wij een 50 uur durende live stream. 
Open Rotterdam zond het uit en verzorgde ook i.s.m. Groener Gras Producties deze compilatie.

A